Pracovní trh se mění – Jak vyplout z davu a získat vysněnou pozici?

13.5.2020
Pracovní trh se mění – Jak vyplout z davu a získat vysněnou pozici?

Časy, kdy byl kandidátů nedostatek a personalisté se radovali z každého nového CV už jsou bohužel pryč a koronavirus v tomto ohledu značně zamíchal kartami. Momentálně je na trhu mnohem více volných kandidátů, než pracovních pozic. Nemá však smysl dál vyčkávat a čekat, jak se situace vyvine. Získat pozici snů můžete za jakýkoliv podmínek, musíte však vystoupit z davu!

Během karantény nám denně chodili i stovky CVček a i když rad, jak napsat zajímavé CV je plný internet, realita byla jiná. 85% nově příchozích životopisů neumělo zaujmout a o pár minut později jsme už nevěděli, zda jsme toto CV četli či nikoliv. Bílá popsaná stránka, plná nahuštěných informací bez jakéhokoliv nápadu, odlišení, formátování… V mnoha případech poslána bez jakéhokoliv průvodního dopisu či vysvětlení, proč kandidát na pozici reaguje. A věty jako „Posílám své CV“ nebo „Pozice mě zaujala, chci více info“ celkový dojem ze zaslaného profilu příliš nezlepšily.

Ano, před pár týdny byl personalista šťastný i za takové CV a pokud kandidátovi zkušenosti alespoň částečně odpovídali popisu pozice, už měl pozvání na pohovor. Teď ale je z čeho vybírat a tak pokud toužíte zazářit mezi „bílými papíry“, stačí málo!

Zde pro vás máme pár tipů:

Fotografie – Samozřejmě, že záleží na zkušenostech a ne na vzhledu, ale víte, že přiložením fotky dáváte svému CV úplně jiný efekt? Najednou Vás personalista nevnímá jen jako list papíru, ale hned za ním vidí konkrétního člověka. Víc si Vás pamatuje a máte mnohem větší šanci, že budete pozván/a na pohovor. Volte však fotku, kde je vidět pouze váš obličej a část ramen, na fotce vypadáte dobře, jste vhodně oblečeni a usmíváte se. Není nic úsměvnějšího, než když o sobě kandidát v motivačním dopisu píše, jak je pozitivní a usměvavý, ale přiloženou fotografií říká opak, nebo když pošle třeba fotku v plavkách z dovolené před 15ti lety. 😊

Barvy a grafika – že si s tím nevíte moc rady? Nevadí, internet je plný zajímavých šablon a programů, které vám CV upraví. Bude vypadat dobře, přehledně a uděláte s ním lepší dojem. A pokud reagujete na pozice, kde se kreativita očekává, popusťte uzdu své fantazii a řekněte životopisem něco o sobě! No schválně, pozvali byste si na pohovor kandidáta, který by vám na pozici do marketingu poslal nudnou bílou stránku ve Wordu bez jakýchkoliv úprav, ač by o sobě v motivačním dopise tvrdil, že je kreativní? Asi byste mu to také moc nevěřili… Kreativitě se zkrátka meze nekladou, ale všeho s mírou! Hlavně pozor na tmavé barvy a vyvarujte se ohraničení celé stránky. Ať se personalista po otevření Vašeho CV nelekne, a nezareaguje stylem „Ježiši, kdo umřel?“. Používejte zdravý selký rozum a CV vždy přizpůsobte pozici, na kterou reagujete.

Text – stručně, přehledně, jednoduše. Když budete mít CV i na 2 či 3 stránky, bude hezky přehledné a stručně zde bude vysvětleno, kde jste pracoval/a, od kdy do kdy, na jaké pozici, co jste dělal/a a s čím máte zkušenosti, potěší nás to víc, než krátký a nic neříkající odstavec, kde bude heslovitě vypsáno: „Zkušenosti s pronájmem nemovitostí, vedením projektů, s prací v korporátu, s vedením týmu, atd.“ Volte zkrátka zlatou střední cestu. Přehnaně stručné CV může působit dojmem, že nemáte příliš zkušeností a naopak životopis o 10ti stránkách se nejspíš nebude chtít nikomu číst. 😊

Motivační dopis – klasické motivační dopisy už postupně vycházejí z módy, ale když zašlete jen životopis, pořád to působí tak nějak neúplně… Nepište romány na 10 stránek, kde budete dopodrobna popisovat každý krok své kariéry, ale krátký odstavec o tom, kdo jste, proč reagujete a co můžete firmě nabídnout, vás krásně uvede a ukáže personalistovi, že neposíláte své CV bezmyšlenkovitě do všech stran, ale dáváte si s výběrem záležet. A za to jsou rozhodně další plusové body!

Pravopis a překlepy – CV si po sobě pečlivě přečtěte a dejte ho na kontrolu i někomu dalšímu. Víc očí, víc vidí. Pravopisné chyby či překlepy jako „jsem pečolivá“ či „ovládám exscel“ vám mohou zkazit i sebelepší CV. Též se podívejte, komu životopis zasíláte a oslovte ho správně. Když pošlete personalistce paní Novákové reakci na pozici začínající oslovením „Dobrý den pane Vopičko“, věřte, že jí to moc nepotěší. 😊

Celková forma – Prodejte se! Životopis je něco, co Vás prezentuje a „prodává“. Berte to tak, a budete mít mnohem více reakcí a pozvání na pohovor. Vložte do úvodu CV krátký odstavec o tom, kdo jste, co umíte a jaké schopnosti a zkušenosti můžete firmě nabídnout. Firmy nechtějí přijmout jen tak někoho, aby zaplnili volnou židli v kanceláři, hledají člověka, který jim vyřeší nějaký problém, posune firmu a bude společnosti zkrátka nějakou přidanou hodnotou. Pokud jste prodejce, vnukněte firmě myšlenku, že jí zvýšíte tržby. Pohybujete se v marketingu? Dejte firmě dojem, že jen díky vám o nich bude každý vědět. Pokud reagujete na běžnější roli, třeba do administrativy, věřte, že když do motivačního dopisu či CV zakomponujete větu, že s vámi budou mít v papírech vždy pořádek, zaujme je to! Buďte jedineční, buďte sví a berte hledání práce jako zajímavou hru. A pokud si s něčím nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit! V Prušák Group vám se vším rádi poradíme.

More articles

LETTING/LEASING MANAGER - OWNER OF THE COMMERCIAL PROPERTIES

LETTING/LEASING MANAGER - OWNER OF THE COMMERCIAL PROPERTIES

DO YOU HAVE EXPERIENCE IN LETTING OF COMMERCIAL PROPERTIES? DO YOU SPEAK COMMUNICATIVE ENGLISH? THEN, COME TO MEET US! Something about THE CLIENT: Real Estate developer and owner of the commercial properties offers an attractive position, LETTING MANAGER for their OFFICE premises based in PRAGUE. Something about YOU: The ideal candidate will be someone, who is goal-oriented, effective communicator with sales talent and with the ambition to bacome successful in closing deals. TO SUMMARIZE IT: Your main responsibilities: Building relationships with potential tenants, presentation of available spaces Searching for new business opportunities and potential tenants Cooperating with real estate units Communication with potential tenants, presentation of available spaces, presentation of plans (layouts) and specification of vacant unit Presentation and negotiation of letting contract conditions Market research – monitoring of competitors, new developments etc. Support and close cooperation with colleagues in the letting team Communication with marketing department Elaboration of simple analyses and report preparation Database updating The Sales Consultant will ideally have a university degree; experience in letting of commercial properties idealy experience with letting of office spaces. You should not lack a motivation to learn and develop your skills and have passion for a business. Since you will be facing clients on everyday basis you should have good communication and organisational skills. Excellent spoken and written Czech/ Slovak and English is also essential as most of the clients are non-Czech speakers. The client offers ambitious fix salary (depending on relevant experience), annual bonuses mobile phone, notebook, lunch vouchers, 25 days of annual leave, trainings, team buildings and other benefits. Did you find yourself in this role? We are looking forward to your CV!
10.5.2024
10.5.2024
Outplacement – služba, která teď u firem frčí!

Outplacement – služba, která teď u firem frčí!

Současná doba je plná změn. Máme za sebou karanténu, která téměř na 2 měsíce zastavila řadu firem, prošli jsme první vlnu propouštění, zastavením náborů a teď se vše postupně rozbíhá a začíná sčítání ztrát. Mnoho firem naštěstí „přežilo“ a udrželo si své zaměstnance, ale stále je svírá nejistota a strach z druhé vlny a dalšího zastavení ekonomiky, kterou by už ustát nemuseli.
10.6.2020
10.6.2020